كاشف ذرات بنيادين فيزيكی درگذشت

تبلیغات

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    دنيای فيزيک
    به وبلاگ من خوش آمدید.من محمدرضا کلانتری هستم مسوول وبلاگ . اين وبلاگ شما را با دنياي فيزيك آشنا مي كند. منبع سایت اغلب سایت های هوپا,رشد,ایسنا و سایت انجمن فیزیکدانان ایران می باشد. این را به یاد داشته باشید که بدون فیزیک زندگی غیر ممکن خواهد بود.

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

نظرسنجي

    به وبلاگ از 1 تا 10 جند میدی؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 68
    کل نظرات کل نظرات : 12
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 1

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 13
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 116
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 12
    آي پي امروز آي پي امروز : 4
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 39
    بازدید هفته بازدید هفته : 130
    بازدید ماه بازدید ماه : 129
    بازدید سال بازدید سال : 2742
    بازدید کلی بازدید کلی : 10126

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.217.6.114
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فيزيك و آدرس gravity.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

    saha - يه سر بزن بي معرفت - 1392/8/14
    shiima - سلام عالیه وبت - 1392/5/24
    علی - خوب گفتی - 1392/4/28
    فاطمه - لینکت کردم
    پاسخ:mamnon - 1392/3/30
    محمد - سلام
    یه سایتی هست که مطمئنم به دردتون میخوره.
    تواین سایت میتونین باکلیک کردن روی تبلیغات توباکس پول دربیارین!
    وباگذاشتن روزانه ربع ساعت وقت برای کلیک وتبلیغات میتونی به درامدی ماهیانه ودائمی دست یابین.
    فقط کافیه به لینک سایتش بری وثبت نام کنین وبعدازثبت نام دربالای صفحه برروی انجمن کلیک کنین وآموزشها شونوبخونیدوافراد موفقی که اونجاپیام گذاشتن روببینید.
    کارشمافقط کلیک کردن نیست ومیتوانید بنرتبلیغاتی آن سایت رادروبلاگ خود بگذاریدوازاین راه هم کسب درامد کنیدوبعدازاین که مجموع درامدتون به حد نصاب رسید میتونین یا پولتون رودریافت کنین مستقیم یاپولتونو دوباره توسایتش سرمایه گذاری کنین وچندبرابرکنین!
    بسیاری ازافرادازهمین راه وبا پشتکارعالی توانسته اند به درامدی بالادست یابندوبعدازمدتی شغل اصلی خودراترک کرده اند وبه کاردرهمین زمینه تجارت الکترونیک پرداخته اند.

    حتماثبت نام کنید

    لینک ثبت نام:

    https:// shafanosh.loxblog.com
    - 1391/2/2
    رامان - ترجمه کلیه مقالات کتب و مطالب علمی و دانشگاهی و انجام تحقیقات دانشجوی در کمترین زمان انجام می شود
    englishamozesh.loxblog.com - 1391/2/2
    مارال - سلام.... - 1390/11/30
    وبلاگ ایستگاه برق - Salam

    Your veb it is very very fun

    - 1390/10/30
    رهگذر - با سلام. فکر می کنم سن جهان رو در پاراگراف دوم اشتباه نوشته باشید. سن جهان 14 یا 15 میلیارد سال است نه میلیون سال.

    با 14 میلیون سال حتی به دوره ژوراسیک هم نمی رسیم!!!
    پاسخ:ممنون که گفتید - 1390/8/8
    ابوالفضل - اخرین رای گزاری گوگل برای نام گزاری"خلیج فارس" لطفا رای دهید.

    http://www.persianorarabiangulf.com/index.php


    - 1389/10/17

كاشف ذرات بنيادين فيزيكی درگذشت

"سايمون وندرمير" كه در سال 1984 به دليل پيشبردهاي تكنولوژيكي آنچه در كشف پايه هاي جهان هستي تاثيرگذار بود - كشف بوزونهاي Z و W - در سن 85 سالگي در ژنو درگذشت.

به گزارش خبرگزاري مهر، مرگ "سايمون وندرمير" توسط سرن اعلام شد، مكاني كه اين فيزيكدان بزرگ براي 30 سال در آن به مطالعه و تحقيق مشغول بوده است. در دهه 1980 فيزيكدانان در جستجوي ذرات بنيادين پيش بيني شده اي بودند كه در مدل استاندارد به آن اشاره شده بود، نظريه اي كه با تمامي نظريه هاي فيزيكي متناسب بوده و تمامي نيروهاي موجود در جهان به جز نيروي گرانش را توضيح مي دهد. محققان براي يافتن اين ذرات به برخوردهاي پر انرژي تري نياز داشتند كه امكان ايجاد آنها تنها با استفاده از برخورد دهنده ذرات امكان پذير بود.

كشف بزرگ وندرمير كه منجر به كسب جايزه نوبل فيزيك شد، يافتن راهي براي توليد پرتوهاي شديدي از ذراتي خاص به نام ضد پروتونها بود. با برخورد دادن پروتونها و ضد پروتونها دانشمندان موفق به دستيابي به برخوردهايي پر انرژي تر شدند و جنبه هاي جديدي را از جهان هستي كشف كردند كه تا به حال موفق به درك آن نشده بودند.

"سايمون وندرمير" در سمت چپ و "كارلو روبيا" در سمت راست تصوير

در هنگام شنيدن خبر دريافن نوبل فيزيك

پس از اين كشف وندرمير هدايت تيمي را به عهده گرفت تا شيوه جديد را در شتابگر ابرپروتوني در سرن به كار ببندند. در سال 1983 سرن گزارش داد اين برخوردها منجر به توليد ذراتي به نام بوزونهاي Z و W شده است كه عناصر كليدي انرژي ضعيف، يكي از چهار نيروي بنيادين جهان هستي به شمار مي روند. سه نيروي ديگر عبارتند از الكترومغناطيس، گرانش و انرژي نيرومند.

يك سال پس از اين كشف بود كه وندرمير به همراه همكار ايتاليايي اش "كارلو روبيا" نوبل فيزيك را به خاطر "مشاركت قطعي در پروژه اي عظيم كه منجر به كشف ذرات Z و W، عوامل بنيادين انرژي ضعيف، شده بود" دريافت كردند.

بر اساس گزارش بي بي سي، وندرمير در 24 نوامبر 1925 در هلند متولد شد و پس از فارغ التحصيلي در رشته مهندسي از دانشگاه دلف، كار و مطالعه بر روي تجهيزات ولتاژ بالا براي ميكروسكوپهاي الكتروني را در لابراتوار تحقيقاتي فيليپز آغاز كرد. وي در سال 1956 به سرن پيوست و شيوه هايي را براي مهار كردن ذرات مختلف ارائه كرد.

 


تاریخ ارسال پست: شنبه 21 اسفند 1389 ساعت: 20:58
می پسندم نمی پسندم

انيشتين بعدي دنيا يك پسر ايراني در امريكا است؟؟؟؟؟؟؟

**************************************************************

انيشتين بعدي دنيا يك پسر ايراني در امريكا است!!

دانشمند جوان ايراني، با تصدي بر كرسي استادي دانشگاه پرينستون- جايگاهي كه پس از انيشتين در اختيار فرد ديگري قرار داده نشد- دنيا را با اين سوال مواجه كرده است كه آيا انيشتين بعدي، يك ايراني خواهد بود؟؟؟؟؟؟

نيما اركانی در حال حاضر استاد دانشگاه هاروارد و داراي كرسي استادي در دانشگاه پرينستون است. اين كرسي از سال 1933 تا 1955 در انحصار آلبرت انيشتن بوده است. پس از اعلام نظريه عملكرد جهان ، از او دعوت شده كه در طرح تونل شتاب دهنده سوئيس (LHC) كه با هزينه بالغ بر 5 ميليارد دلار ساخته شده، رهبري آزمايش ها را بر عهده داشته باشد.
نظريه اركانی در باره ی نظريه ابر ريسمان می باشد.هدف نظريه ابر ريسمان اين است كه ذرات، كوچكترين ماده تشكيل دهنده مواد نيستند بلكه حلقه هاي مرتعشي كه ريسمان ناميده مي شوند، كوچكترين بخش به حساب مي آيند.
دكتر اركاني با تكميل اين نظريه عقيده دارد كه اين ريسمان ها در 11 بعد در حال ارتعاش هستند كه ما فقط 3 بعد از آن را مي توانيم مشاهده كنيم، وجود بعد ديگري هم به نام بعد زمان به اثبات رسيده و تا به امروز در مورد 7 بعد ديگر توضيح كاملي ارائه نشده است.
اركانی به همراه دو فيزيكدان ديگر به نام های ديموپلوس (Dimopoulos) و والی(Dvali) در حالی اين نظريه را ارائه كرده اند كه می گويند اين ابعاد بزرگتر از آن چيزی هستند كه تاكنون تصور می شود و از آن جايی كه تنها نيروی گرانش بر آنها اثر می گذارد، قابل ديدن نيستند.تئوری دكتر اركانی كه به همراه دو فيزيكدان ديگر معرفی شده به عنوان مدل( ADD(Arkani-Dvali-Dimopoulosشناخته مي شود. اكنون اركاني و همكارانش اميدوارند بتوانند به كمك شتاب دهنده هاردن (LHC) مدل خود را اثبات كنند. اثبات اين نظريه مي تواند تحول بسيار بزرگي در فيزيك ذرات به وجود بياورد.

**************************************************************


تاریخ ارسال پست: یک شنبه 14 اسفند 1389 ساعت: 21:20
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

وداع ديسكاوري- اولين فضانورد روباتيك انسان نما

شاتل ديسكاوري كهنه كارترين فضاپيما از ميان سه فضاپيماي باقي مانده آژانس فضايي آمريكا است كه امسال بازنشسته خواهد شد. دو ماموريت باقي مانده در برنامه شاتلهاي ناسا به آتلانتيس و انديور تعلق دارند و پس از آن برنامه اي 30 ساله براي هميشه به پايان خواهد رسيد......

                                  

 

منبع:مهر


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 9 اسفند 1389 ساعت: 19:50
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم